Artigo em revista científica Q1
The role of badges to spur frequent travelers to write online reviews
Sérgio Moro (Moro, S.); Stefania Stellacci (Stellacci, S.);
Título Revista
Journal of Hospitality and Tourism Technology
Ano (publicação definitiva)
2023
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 2

(Última verificação: 2024-04-19 20:34)

Ver o registo na Web of Science®


: 0.4
Scopus

N.º de citações: 4

(Última verificação: 2024-04-14 00:18)

Ver o registo na Scopus


: 0.7
Google Scholar

N.º de citações: 3

(Última verificação: 2024-04-19 14:21)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Purpose: Online travel reviews platforms have become innovative information systems also due to the incorporation of sophisticated gamification elements such as visually appealing badges. This study aims to analyze three features of the review after leveling up a badge: review length (number of words), sentiment scoring, and period between two successive reviews (number of days until the next review is written). Design/methodology/approach: A total of 77k online TripAdvisor reviews written by 100 frequent travelers and contributors are analyzed using a data mining approach. A data-based sensitivity analysis (DSA) is then conducted to provide an understanding of the data mining trained models. Findings: The results show evidence that badges appealing for self-pride (“badge passport”) and for peer-recognition (“badge helpful”) have significant influence across the lifespan of online review, whereas badges simply awarded by counting the contributions have little effect. Originality: This study provides the first analysis of how an experienced traveler is influenced as the badges and points are being awarded. Intrinsic motivational factor to award badges for standard contributions scarcely influence user behavior. Badges need to be designed to reward accomplishments that are not so trivial to be achieved and that do not depend entirely on the user.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Gamification,Badges,Online reviews,Data mining,User behavior
  • Ciências da Computação e da Informação - Ciências Naturais
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UIDP/04466/2020 Fundação para a Ciência e a Tecnologia
UIDB/04466/2020 Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Projetos Relacionados

Esta publicação é um output do(s) seguinte(s) projeto(s):

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.