Artigo em revista científica
The role of social media in the proliferation and promotion of brand activism
Alexandra Miguel (Miguel, A.); Sandra Miranda (Miranda, S.);
Título Revista
Comunicação Pública
Ano (publicação definitiva)
2022
Língua
Inglês
País
Portugal
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Títulos Alternativos

(Português) O papel das redes sociais na proliferação e incentivo do Ativismo de Marca

Abstract/Resumo
Despite the relevance and actuality of brand activism, there are few theoretical investigations about the origins of this concept, and particularly about the role that social networks played in its proliferation and encouragement. This extensive literature review, based on the most prominent articles published in this field of expertise, investigates and discusses the role of technological advances, and particularly the role of the popularization of the use of social networks, in the proliferation of brand activism worldwide. Likewise, the concept of brand activism as a new trend in strategic communication between brands and stakeholders is explored, giving real examples of brand activism campaigns to present a current picture of the application of this concept, both online and offline.
Agradecimentos/Acknowledgements
This investigation is funded by national funds through the FCT – Fundação para a Ciência e a Tecnologia, I.P., under the scope of the Project 2020.07567.BD.
Palavras-chave
Brand Activism,Social Networks,Cyberactivism,Active citizenship
  • Ciências da Comunicação - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
2020.07567.BD Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.