Editorial
Theory generation from literature reviews: A methodological guidance
Rodoula H. Tsiotsou (Tsiotsou, R. H.); Bernadett Koles (Koles, B.); Justin Paul (Paul, J.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.);
Título Revista
International Journal of Consumer Studies
Ano (publicação definitiva)
2022
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 29

(Última verificação: 2024-12-22 07:15)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
This article aims to assist researchers in navigating the path to theory creation by investigating how they might build theory through literature reviews. In particular, we propose and elaborate upon the Theory Generation from Literature Review (TGLR) process, capturing different methods and techniques to be applied depending on the level of development and saturation characterizing the focal area of inquiry. In the second part of the article, we briefly present the 22 articles conducting systematic literature reviews on consumer research topics selected for this special issue in IJCS.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.