Talk
'Trust Me' - How fo you know what to believe? (Faculdade de Letras da Universidade de Lisboa)
Vitor Tomé (Tomé, V.); Belinha de Abreu (Belinha de Abreu);
Event Title
'Trust Me' - How fo you know what to believe? (Faculdade de Letras da Universidade de Lisboa, 28/04/2023)
Year (definitive publication)
2023
Language
English
Country
Portugal
More Information
--
Web of Science®

This publication is not indexed in Web of Science®

Scopus

This publication is not indexed in Scopus

Google Scholar

Times Cited: 0

(Last checked: 2024-05-15 19:16)

View record in Google Scholar

Abstract
Visualização do documentário norte-americano “Trust Me”, na Faculdade de Letras da Universidade de Lisboa e que contou também com alunos do Instituto Superior de Ciências Sociais e Políticas. A iniciativa teve como parceiros a Getting Better Foundation, uma organização norte-americana que financiou e promove o documentário, e a Embaixada dos Estados Unidos da América em Lisboa, que financiou os eventos. O documentário aborda as causas e consequências da desinformação, apresentando exemplos concretos de geografias diversas, desde os Estados Unidos da América, à Nova Zelândia e à Índia. Conta a inda com a participação de especialistas internacionais em literacia dos media, psicologia, educação, engenharia e ativismo. Após a visualização do documentário, foi realizado um debate que contou com a presença de Belinha de Abreu, presidente do International Council for Media Literacy (EUA), Rosemary Smith, CEO da Getting Better Foundation, e Vitor Tomé, investigador do CIES.
Acknowledgements
--
Keywords
Desinformação,Informação,Confiança
Funding Records
Funding Reference Funding Entity
NA Embaixada dos Estados Unidos da América em Lisboa

With the objective to increase the research activity directed towards the achievement of the United Nations 2030 Sustainable Development Goals, the possibility of associating scientific publications with the Sustainable Development Goals is now available in Ciência-IUL. These are the Sustainable Development Goals identified by the author(s) for this publication. For more detailed information on the Sustainable Development Goals, click here.