Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Use of Programming Aids in Undergraduate Courses
International Computer Programming Education Conference
Ano (publicação definitiva)
2024
Língua
Inglês
País
--
Mais Informação
--
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
The use of external tips and applications to help with programming assignments, by novice programmers, is a double-edged sword, it can help by showing examples of problem-solving strategies, but it can also prevent learning because recognizing a good solution is not the same skill as creating one. A study was conducted during the 2superscript{nd} semester of 23/24 in the course of Object Oriented Programming to help understand the impact of the programming aids in learning. The main questions that drove this study were: Which type(s) of assistance do students use when learning to program? When / where do they use it? Does it affect grades? Results, even though with a relatively small sample, seem to indicate that students who used aids have a perception of improved learning when using advice from Colleagues, Copilot-style tools, and Large Language Models. Results of correlating average grades with the usage of tools suggest that experience in using these tools is key for its successful use, but, contrary to students' perceptions, learning gains are marginal in the end result.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Classificação Fields of Science and Technology
- Ciências da Computação e da Informação - Ciências Naturais
- Engenharia Eletrotécnica, Eletrónica e Informática - Engenharia e Tecnologia
- Ciências da Educação - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
UIDB/04466/2020 and UIDP/04466/2020 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.