Artigo em revista científica Q1
Value get, value give: the relationships among perceived value, relationship quality, customer engagement, and value consciousness
Omar S. Itani (Itani, Omar S.); Abdul-Nasser Kassar (Kasser, Abdul-Nasser); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.);
Título Revista
International Journal of Hospitality Management
Ano (publicação definitiva)
2019
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 194

(Última verificação: 2024-12-21 14:03)

Ver o registo na Web of Science®


: 4.0
Scopus

N.º de citações: 221

(Última verificação: 2024-12-22 14:07)

Ver o registo na Scopus


: 4.3
Google Scholar

N.º de citações: 442

(Última verificação: 2024-12-22 07:15)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
In today's market, firms expect customers to not only consume their offerings, but also to market these offerings indirectly through different engagement behaviors. This study is conducted to examine factors that may drive customers to engage with restaurants. The research builds on the theory of engagement and relationship marketing literature to propose that customer perceived value (CPV) and relationship quality (RQ) are antecedents of CE. In addition, a mediated relationship between CPV and CE through RQ is examined to better understand the effects of CPV on CE. Customer value consciousness (CVC) is incorporated into the model as a boundary condition of the hypothesized positive impacts of CPV on CE and RQ. Findings demonstrate support to the relationships hypothesized. Further, the study develops the ‘value get, value’ framework to extend research on customer relationship and engagement. Findings are discussed in detail with implications for theory and practice.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Customer engagement,Customer value,Relationship quality,Value consciousness,Restaurant,Satisfaction,Trust,Commitment
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2019 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.