Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Título Revista
Journal of Promotion Management
Ano (publicação definitiva)
2014
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
--
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
This study investigates the effect of virtual atmospheric cues on emotions and word-of-mouth and also analyzes the differences between the perceptions of male and female participants relative to the online environment. Questionnaires were given to students in higher education and senior university students. The main findings suggest that pleasure is the most effective emotion to lead to a positive word-of-mouth for both genders. Women are more willing to say positive words to others than men. Women are also more influenced by the delight and pleasure, whereas men are influenced only by pleasure
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Online purchase; Pleasure; Arousal; Delight; Gender; Word-of-mouth
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.