Capítulo de livro Q3
Virtual Reality as an Educational Tool for Elementary School
Marcos Eduardo B. Figueiredo (Figueiredo, M.); Rovilson Mafalda (Rovilson Mafalda); Andrea Kamensky (Andrea Kamensky);
Título Livro
Proceedings of IDEAS 2019
Ano (publicação definitiva)
2020
Língua
Inglês
País
Alemanha
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 7

(Última verificação: 2024-04-25 20:46)

Ver o registo na Scopus


: 2.9
Google Scholar

N.º de citações: 13

(Última verificação: 2024-04-25 10:13)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
The new information and communication technologies (ICTs), through virtual and augmented realities, present themselves as innovative and useful digital tools in many different areas. The educational scenario, in the current context of a constant and ever-changing world, requires a pedagogical approach in constant transformation and innovation within the digital culture. This research will present an overview on the stage of VR current apps and educational relation with them and propose the beginning of adoption of this technology on classes as part of a work that seeks to create a social innovation experiment with public school teachers for the newly created “Media-Education” discipline in order to disseminate virtual reality and 360° camera knowledge and applications, as well as to understand how schools and educators are up to date and are positioning themselves in front of the new technologies. It is mandatory to be updated on the new apps and technologies and create new approaches where virtual reality can be a useful tool.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Virtual reality,Education and technology,digital culture
  • Ciências da Computação e da Informação - Ciências Naturais
  • Ciências da Comunicação - Ciências Sociais
  • Outras Humanidades - Humanidades

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.