Artigo em revista científica Q2
Virtual reality in the motion picture industry: The relationship among movie coolness, sympathy, empathy, and word-of-mouth
Mariana Berga Rodrigues (Rodrigues, M.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.);
Título Revista
Journal of Promotion Management
Ano
2022
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2022-06-30 03:44)

Ver o registo na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2022-06-25 19:37)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
The current study aims to explore whether virtual reality can be more effective that traditional 2 D in influencing empathy, sympathy, movie coolness and word-of-mouth. A factorial design 2 (movie story: documentary, animation) x 2 (technology format: 2 D, VR) between-subjects experiment approach was employed. The 2 D counterparts are available on YouTube and the VR version was downloaded to be experienced with the Oculus Rift headset device. A total of 145 participants were recruited. Findings reveal the combined effects of technological format and movie genre have a significant influence on coolness perception. Empathy influence movie coolness and these, in turn, predict word-of-mouth.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Brand coolness,Empathy,Sympathy,Motion picture,Storytelling,WOM
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UIDB/00315/2020 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.