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Descrição Detalhada da Publicação
Virtual reality in the motion picture industry: The relationship among movie coolness, sympathy, empathy, and word-of-mouth
Título Revista
Journal of Promotion Management
Ano (publicação definitiva)
2022
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
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Abstract/Resumo
The current study aims to explore whether virtual reality can be more effective that traditional 2 D in influencing empathy, sympathy, movie coolness and word-of-mouth. A factorial design 2 (movie story: documentary, animation) x 2 (technology format: 2 D, VR) between-subjects experiment approach was employed. The 2 D counterparts are available on YouTube and the VR version was downloaded to be experienced with the Oculus Rift headset device. A total of 145 participants were recruited. Findings reveal the combined effects of technological format and movie genre have a significant influence on coolness perception. Empathy influence movie coolness and these, in turn, predict word-of-mouth.
Agradecimentos/Acknowledgements
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Palavras-chave
Brand coolness,Empathy,Sympathy,Motion picture,Storytelling,WOM
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
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UIDB/00315/2020 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.