Working paper
Why a New Representation Model for Games
Maria Cristina Peixoto de Matos (Matos, M. C.); Manuel Ferreira (Ferreira, M. A. M.);
Título Documento
EasyChair Preprint Nº 7929
Ano (publicação definitiva)
2022
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
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Abstract/Resumo
The aim of this work is to present a representation model of games which will establish the characteristics of each game with complete rigour. This model is presented emphasizing applications of theory, as much or more than the theory itself due to thinking, on the one hand, that applications help understand theory, and on the other, that applications illustrate the process of model building. Thus, this model is intended to illustrate the full rigour games both in terms of information, and in terms of real time structure of the games
Agradecimentos/Acknowledgements
The authors are members of UNIDE-IUL Research Centre and are very grateful for its support.
Palavras-chave
code form game,Extensive-form game,game theory,strategic-form game
  • Matemáticas - Ciências Naturais
  • Ciências da Computação e da Informação - Ciências Naturais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.