Artigo em revista científica Q2
You are only mine: engage with voice assistant while find destinations and accommodations
Mónica Mendes Ferreira (Ferreira, M. M.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Hélia Gonçalves Pereira (Pereira, H.);
Título Revista
Journal of Promotion Management
Ano
2022
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2022-05-19 12:23)

Ver o registo na Scopus

Google Scholar

Esta publicação não está indexada no Google Scholar

Abstract/Resumo
In a changing world, where artificial intelligent devices are communicating with consumers, understand the communication interaction between firms and consumers is key to the success of business. The current study aims to analyze the consumer-virtual assistant communication by demonstrating the effect of authenticity and attachment as drivers of engagement via psychological ownership. A panel sample of 170 users of voice assistants were recruited to fulfill a survey using Qualtrics. Findings show that when users view their communication with virtual assistants as authentic, they become engaged. Yet, the strength of the relationship between attachment and engagement tends to be higher than the relationship between authentic and engagement. Prominence is more important in creating attachment then self-connection. Therefore, consumers who are closer to their virtual assistant, thinking, feeling, and using the device to interact with firms and brands are also more related to the information and recommendations given by the device and stablish a stronger interaction.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Attachment,Authenticity,Intelligent voice assistant,Psychological ownership
  • Psicologia - Ciências Sociais
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.