Artigo em revista científica Q3
Zonas de liberdade LGBTI+? Práticas e gramáticas para uma intervenção profissional inclusiva com crianças e jovens LGBTI+
Mafalda Esteves (Esteves, M.); Ana Cristina Santos (Santos, AC); Alexandra Santos (Alexandra Santos);
Título Revista
Ex aequo
Ano (publicação definitiva)
2021
Língua
Português
País
Portugal
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Abstract/Resumo
LGBTI+ Freedom Zones? Practices and grammars for an inclusive professional intervention with LGBTI+ children and young people Drawing on findings from the European research project «Diversity and Childhood», whose qualitative and quantitative methodology involved children, young people and professionals from areas such as education, health and family intervention, in this paper the authors identify good practices as affirmative action measures in LGBTI+ mainstreaming, but also gaps and resistances that affect the daily lives of LGBTI+ children and young people. Understanding the perspectives of the different actors involved is a fundamental step to adjust the implementation, monitoring and application of laws and measures that aim to guarantee equality and non-discrimination based on sexual orientation, gender identity and expression and sexual characteristics.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Lei da autodeterminação de género,diversidade sexual e de género,infância,políticas públicas,Portugal
  • Sociologia - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.