Projetos de Investigação
Nepalese Education in E-health - Master
Nepalese Education in E-health - Master (NEEM) targets the shortage of specialists in health information systems in Nepal through establishing two master programmes at Kathmandu University and Pokhara University. Each programme will admit 10 students the first year and expand to 20 over a two years period. The programmes will include a lab where research students will collaborate with the Ministry of Health and other Nepalese organisations on health information systems in Nepal and which be developed into a model for the Provincial Health Information Hubs envisaged by the MoH. The labs will also be used for in-service training of health personnel. The European partners University of Oslo (UiO) and The University Institute of Lisbon have long experience in working with partners in LMICs and Europe on eHealth. The University of Oslo is also involved in projects for course development with partners in India and Africa, and course material developed in these projects will be used as a basis and adapted for Kathmandu and Pokhara universities. Eight lecturers from the Nepalese partners will be funded by the project for PhD education; one at UiO and seven at Indian universities which UiO collaborates with in academic projects in the health information systems area. Eight master students will do exchange visits between Nepal and Europe, and scholarships will be awarded to four female master students in Nepal. Expected impacts are that the master programmes will continue running after project funding ceases, that Kathmandu and Pokhara universities attract collaborative projects in Nepal and internationally, and that master programme graduates gain skills which are useful in their work.
Informação do Projeto
2023-02-01
2026-02-01
Parceiros do Projeto
University Community Engagement in Technologies for Sustainability: a Social Architecture.
O objetivo do financiamento por parte da Fundação Calouste Gulbenkian é fomentar a alteração dos comportamentos dos utilizadores do campus do ISCTE-IUL para reduzir o consumo de energia e melhorar a sustentabilidade ambiental do campus. Irá conjugar conhecimentos da Psicologia, Engenharia, Arquitetura e Informática, envolvendo toda a comunidade ISCTE-IUL e serão implementadas estratégias IoT, de economia comportamental e gamificação com a ligação aos modelos BIM. O projeto desenvolve-se ao longo de 4 fases sequenciais:   1ª fase: Diagnóstico da situação atual: a. Análise da perceção da comunidade ISCTE-IUL em matéria de sustentabilidade ambiental; b. Instalação de sensores com vista à medição dos comportamentos energéticos dos utentes do ISCTEIUL (e.g. temperatura, humidade, luminosidade, ruído e consumo de energia).  Objetivos: 1)  Diagnóstico da perceção da comunidade baseado em inquéritos à população alvo. Feedback recebido irá servir para identificar os principais requisitos e aproximações da nossa plataforma. Indicadores – Relatório com variáveis, recolha e análise de dados. Metas – Avaliar uma amostra representativa de pessoal não docente, docente, estudantes e visitantes. 2) Recolha em tempo real de dados de sensores e respetiva análise em plataforma de IoT para identificação de padrões e comportamentos. Indicadores – leitura dados em tempo real identificação padrões. Relatórios semanais, mensais, anuais. Informação em tempo real em dispositivos móveis. Metas – instalação de medições em 20 locais (leitura energia, qualidade ar, luminosidade, temperatura, ruído).    2ªfase: Definição de objetivos para a redução do consumo energético, tendo em conta o baseline quantitativo e qualitativo construído na 1ª fase do projeto relacionado com o cálculo da pegada ecológica (consumos) por indivíduo, sala, departamento, edifício.  Indicadores – métricas de consumos por pessoa, sala, departamento e edifício. Análise de comportamentos e respetiva quantificação Metas ...
Informação do Projeto
2019-04-01
2021-03-31
Parceiros do Projeto