Research Projects
Contratação de perito – Rede Eurydice
Project Information
2018-12-07
2019-12-30
Project Partners
Impactos da Redução do Número de Alunos/Turma
Project Information
2016-11-18
2017-05-17
Project Partners
Sleep and School Performance
The main objective of the research is to analyze the relationship between the duration and quality of sleep children / youth and their school performance. To this end, controls the effect of other variables that have been shown to produce significant effect on educational outcomes: the social condition of the family, the latter's interest in education, the relationship of the student with learning, the reaction of teachers face the difficulties of students and the profile of the class attended.The methodology consists of applying a questionnaire to students in compulsory education (3rd to 9th grade) of a region of Lisbon. Sampling is intentional: are selected classes, diversifying the years of schooling and the social and academic profile of students of the same. Statistical analysis of the information will be held with the support of SPSS software.
Project Information
2015-11-01
2016-10-30
Project Partners
Caminhos escolares de jovens africanos (PALOP) que acedem ao ensino superior
Principais objetivos da pesquisa: i) identificar a variação na presença (relativa) dos jovens estudantes no ensino superior português com origem nos PALOP (2001-2011); ii) comparar as probabilidades de um jovem com origem nos PALOP aceder ao ensino superior com as de um jovem autóctone na mesma condição social; iii) conhecer os trajetos de vida do “segmento” específico de jovens específicos com origem nos PALOP que, revelando desvantagens socioeconómicas de partida, acedem ao ensino superior, concretizando um percurso escolar de “contratendência” e iv) produzir recomendações para a promoção do acesso e sucesso escolar no ensino superior, mas também para a monitorização dessa realidade.     A pesquisa desenvolveu-se com recurso a uma abordagem multi-método. Numa vertente extensiva, contemplou a análise de diferentes fontes secundárias de dados estatísticos e na vertente intensiva, realizaram-se entrevistas biográficas a 17 jovens que, pertencentes a um “segmento” específico dos imigrantes e descendentes de imigrantes dos PALOP com condições socioeconómicas adversas de partida, realizaram trajetos de escolarização “bem-sucedidos” e ingressaram no ensino superior.
Project Information
2014-07-01
2015-06-30
Project Partners
TEIP effects: Assessment of social and educational impacts of seven local projects included in the national program “Educational Areas of Priority Intervertion
Project Information
2010-11-01
2011-02-28
Project Partners
Elderly Immigrants: A New Face of Migration In Portugal
Project Information
2008-09-01
2008-12-31
Project Partners