Comunicação em evento científico
Analysing ai-generated luxury fashion: the perceived value and customer’s purchase intention
Margarida Matias (Matias, M.); Ricardo Godinho Bilro (Bilro, R.G.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.);
Título Evento
2024 Global Fashion Management Conference
Ano (publicação definitiva)
2024
Língua
Inglês
País
Itália
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Abstract/Resumo
AI-generated luxury apparel poses a significant challenge to the traditional conventions of creativity and design. This research offers a distinctive opportunity to investigate the intersection of human and artificial intelligence creative processes while evaluating consumer perceptions and valuing these transformative innovations. In a period characterised by heightened apprehensions over generative AI, the investigation of consumer perceived value and willingness to purchase AI-generated luxury apparel holds significant relevance.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
AI-generated luxury fashion,Perceived value,Purchase intention,Perceived quality,Brand image
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.