Scientific journal paper
Licenciados da Universidade Aberta: percursos, motivações e aprendizagens em ambiente digital
Cláudia Susana Coelho Neves (Neves, C.); Susana Henriques (Henriques, S.); Pedro Abrantes (Abrantes, P.); Bárbara Backstorm (Backstorm, B); Marc Jacquinet (Jacquinet, M.); Olga Magano (Magano, O.);
Journal Title
Investigar em Educação
Year (definitive publication)
2017
Language
Portuguese
Country
Portugal
More Information
Web of Science®

This publication is not indexed in Web of Science®

Scopus

This publication is not indexed in Scopus

Google Scholar

Times Cited: 4

(Last checked: 2024-11-20 13:16)

View record in Google Scholar

Abstract
Quem são os estudantes que escolhem o ensino superior a distância? De onde vêm? Porque escolhem uma universidade a distância? Como se caracterizam os percursos académicos daqueles que realizam licenciaturas nesta modalidade? Quais as dificuldades que enfrentam, as competências que desenvolvem e as relações que estabelecem? Com o resultado de um inquérito aos diplomados da Universidade Aberta pretendemos responder a estas questões a partir de um conjunto de abordagens teóricas sobre educação a distância aberta e em rede que procuramos relacionar com a Aprendizagem ao Longo da Vida.
Acknowledgements
--
Keywords
Diplomados,Aprendizagem ao Longo da vida,Educação a Distância
  • Computer and Information Sciences - Natural Sciences
  • Educational Sciences - Social Sciences
  • Sociology - Social Sciences
Funding Records
Funding Reference Funding Entity
UID/SOC/03126/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

With the objective to increase the research activity directed towards the achievement of the United Nations 2030 Sustainable Development Goals, the possibility of associating scientific publications with the Sustainable Development Goals is now available in Ciência-IUL. These are the Sustainable Development Goals identified by the author(s) for this publication. For more detailed information on the Sustainable Development Goals, click here.