Capítulo de livro
Be or not be online engaged: Exploring the flow from stimuli to e-WOM on online retail consumers
Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Ricardo Godinho Bilro (Bilro, R.G.);
Título Livro
Exploring the power of electronic word-of-mouth in the services industry
Ano (publicação definitiva)
2020
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
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N.º de citações: 7

(Última verificação: 2024-03-25 13:13)

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Abstract/Resumo
Relationship marketing is a field of knowledge that emerged in the 1980s. The relationship between online consumers and brands is embedded in the same relationship marketing paradigm but become a significant issue for companies in the 21st century with the proliferation of Web 2.0. In order to give insights about online engagement and the process behind, this chapter aims (1) to conduct a systematic literature review on online stimuli experience, adaptability, e-WOM, positive/negative emotions, memory, and online engagement; (2) to present a comprehensive framework exposing the flow from stimuli to eWOM on online retail consumers. Findings allow the authors propose online retailer recommendations and suggestions for further research.
Agradecimentos/Acknowledgements
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Palavras-chave
Consumer-brand relationship,Emotions,Dominance,Pleasure,Arousal,Memory,Behavioral intentions,Online experience,Online stimuli

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.