Publicação em atas de evento científico
Gamification in higher education: Text mining approach
Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Fernando Angelino (Angelino, F.); Ricardo Godinho Bilro (Bilro, R. G.);
12th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business: Business Management Theories and Practices in a Dynamic Competitive Environment
Ano (publicação definitiva)
2019
Língua
Inglês
País
Grécia
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-12-21 09:25)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-12-22 07:15)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Gamification is a growing trend in research (Caponetto, Earp, and Ott, 2014; Erenli, 2013; Kasurinen and Knutas, 2017) as well as in educational settings (Azmi, Ahmad, Iahad, and Yusof, 2017; Dicheva, Dichev, Agre, and Angelova, 2015). While a more common definition of gamification is still under evaluation throughout the research community, for this research we adopt the definition from (Deterding, Dixon, Khaled, and Nacke, 2011) - gamification is “the use of game design elements in non-game contexts”. Higher education is among one of those “non-game contexts” where the implementation and usage of gamification techniques, is evolving in an ascending trend and in various educational settings (e.g., Faghihi et al., 2014; Galbis-Córdova, Martí-Parreño, and Currás-Pérez, 2017). Different research methods have been used to explore not only the potential of gamification but also its pros & cons, regarding all areas of valuable application. In the present research, text mining techniques were used to perform an automated literature analysis, from 2011 to 2017, of gamification application in higher education settings.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Gamification,Higher education,Text mining,Topic analysis,Engagement
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2019 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.