Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Título Revista
Service Business
Ano (publicação definitiva)
2023
Língua
Inglês
País
Alemanha
Mais Informação
Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
This paper explores the effect of artificial intelligence (AI) on employee happiness
and proposes a model founded on stress and coping theory to analyze the effect of
benign stress on employee happiness and its indirect effect via employee engagement.
It combines semi-structured interviews with employees working alongside AI
algorithms and agents and surveys 200 employees to assess the proposed model. The
results demonstrate that incorporating AI in the workplace can generate stress and
affect human well-being but can also be a motivational factor instead of a concern,
and that employee engagement plays an essential role in mediating the relationship.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Employee engagement,Artificial intelligence,Benign stress,Employee happiness,Self-esteem
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.