CARE
Curriculum Quality Analysis and Impact Review of European ECEC
Descrição

In line with the EU strategies for 2020 and the need for a systemic and integrated approach to Early Childhood education and Care (ECEC), the project identifies eight key issues and questions for which effective policy measures and instruments should be developed. They concern assessing the impact of ECEC, optimizing quality and curricula for ECEC to increase effectiveness, raising the professional competencies of staff, monitoring and assuring quality of ECEC, increasing the inclusiveness of ECEC, in particular for socioeconomically disadvantaged children, funding of ECEC, and the need for innovative European indicators of children’s wellbeing. The project will address these issues in an integrative way by combining state-of-the-art knowledge of factors determining personal, social and economic benefits of ECEC with knowledge of the mechanisms determining access to and use of ECEC. In developing a European knowledge base for ECEC, we will add to the existing knowledge in two ways. First, we will include recent and ongoing ECEC research from several European countries. Second, we will include the perspectives of important stakeholders and integrate cultural beliefs and values. The central aim is to develop an evidence-based and culture-sensitive framework of (a) Developmental goals, quality assessment, curriculum approaches and policy measures for improving the quality and effectiveness of ECEC; and (b) Effective strategies of organizing, funding and governing ECEC that increase the impact of ECEC. Our interdisciplinary research team will construct this framework, based on the competencies and skills that young children need to develop in current societies, identify the conditions that have to be fulfilled to promote child development and wellbeing, and identify strategies and policy measures that support access to high quality provisions, and likely to receive broad support of stakeholders, thereby enhancing the impact of ECEC.

Parceiros Internos
Centro de Investigação Grupo de Investigação Papel no Projeto Data de Início Data de Fim
CIS-Iscte Comunidade, Educação e Desenvolvimento Parceiro 2014-01-01 2016-12-31
Parceiros Externos
Instituição País Papel no Projeto Data de Início Data de Fim
Universidade de Utrecht (UU) Países Baixos (Holanda) Líder 2014-01-01 2016-12-31
The Chancellor, Masters, And Scholars Of The University Of Cambridge (UCAM) Reino Unido Parceiro 2014-01-01 2016-12-31
FREIE UNIVERSITAET BERLIN (FREIE UNIVERSITAET BERLIN) Alemanha Parceiro 2014-01-01 2016-12-31
AARHUS UNIVERSITET (AARHUS UNIVERSITET) Dinamarca Parceiro 2014-01-01 2016-12-31
KATHOLIEKE UNIVERSITEIT LEUVEN (KU LEUVEN) Bélgica Parceiro 2014-01-01 2016-12-31
JYVASKYLAN YLIOPISTO (JYU) Finlândia Parceiro 2014-01-01 2016-12-31
UNIVERSITA' DEGLI STUDI DI MILANO-BICOCCA (UNIMIB) Itália Parceiro 2014-01-01 2016-12-31
HELLENIC OPEN UNIVERSITY (HELLENIC OPEN UNIVERSITY) Grécia Parceiro 2014-01-01 2016-12-31
HOGSKOLEN I VESTFOLD (HiVe) Noruega Parceiro 2014-01-01 2016-12-31
UNIWERSYTET WARSZAWSKI (UNIWARSAW) Afeganistão Parceiro 2014-01-01 2016-12-31
Equipa de Projeto
Nome Afiliação Papel no Projeto Data de Início Data de Fim
Cecília Aguiar Professora Associada (DPSO); Investigadora Integrada (CIS-Iscte); Investigadora Responsável 2014-01-01 2016-12-31
Financiamentos do Projeto
Código/Referência DOI do Financiamento Tipo de Financiamento Programa de Financiamento Valor Financiado (Global) Valor Financiado (Local) Data de Início Data de Fim
FP7-SSH-2013-2 613318 -- Contrato European Commission - FP7 - Bélgica 2498,607.00 170400.00 2014-01-01 2016-12-31
Outputs (Publicações)
Dados de Investigação Relacionados

Não foram encontrados registos.

Referências nos Media Relacionadas

Não foram encontrados registos.

Outputs (Outros)

Não foram encontrados registos.

Ficheiros do projeto

Não foram encontrados registos.

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos projetos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados para este projeto. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.

Curriculum Quality Analysis and Impact Review of European ECEC
2014-01-01
2016-12-31