Comunicação em evento científico
A study of the impact of masstige strategies on brand coolness and brand happiness
Victoria Sauter (Sauter, V.); Ricardo Godinho Bilro (Bilro, R.G.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.);
Título Evento
The 16th annual Euromed academy of business conference
Ano (publicação definitiva)
2023
Língua
Inglês
País
Lituânia
Mais Informação
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Abstract/Resumo
Luxury was once exclusive and limited to a small group of wealthy individuals, but as purchasing power increased, traditional luxury brands began to lose their exclusivity. Brands realized they needed to expand their target audience to sustain their growth, leading to the birth of the masstige phenomenon, where premium but attainable products are marketed to the masses. While the masstige strategy has been proven effective, it has been largely ignored and underestimated in the literature. Moreover, the concept of brand coolness and its impact on customers is still in its nascent stage and will also be examined, particularly in the context of mobile brands, which have become a high priority for individuals in their everyday lives. So, this paper aims to contribute to the branding literature by examining the relationship between brand coolness and masstige, investigating how customers relate to their mobile brands in terms of different branding components and constructs, such as masstige, brand coolness, and brand happiness.
Agradecimentos/Acknowledgements
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Palavras-chave
Brand Coolness,Masstige,Brand Happiness,Branding
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.