Artigo em revista científica Q1
A systematic review of customer behavior in business-to-business markets and agenda for future research
Ricardo Godinho Bilro (Bilro, R. G.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Pedro Souto (Souto, P.);
Título Revista
Journal of Business and Industrial Marketing
Ano (publicação definitiva)
2023
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 6

(Última verificação: 2024-12-22 10:44)

Ver o registo na Web of Science®


: 1.7
Scopus

N.º de citações: 9

(Última verificação: 2024-12-15 08:11)

Ver o registo na Scopus


: 1.8
Google Scholar

N.º de citações: 38

(Última verificação: 2024-12-22 14:36)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Purpose The purpose of this paper is to offer a comprehensive overview of current research on customer behavior in the business-to-business (B2B) context and propose a research agenda for future studies. Despite being a relatively recent area of interest for academics and practitioners, a literature review that synthesizes existing knowledge into coherent topics and outlines a research agenda for future research is still lacking. Design/methodology/approach Drawing on a systematic literature review of 219 papers and using a text-mining approach based on the Latent Dirichlet Allocation algorithm, this paper enhances the existing knowledge of B2B customer behavior and provides a descriptive analysis of the literature. Findings From this review, ten major research topics are found and analyzed. These topics were analyzed through the lens of the Theory, Context, Characteristics and Method framework, providing a summary of key findings from prior studies. Additionally, an integrative framework was developed, offering insights into future research directions. Originality/value This study presents a novel contribution to the field of B2B by providing a systematic review of the topic of customer behavior, filling a gap in the literature and offering a valuable resource for scholars and managers seeking to advance the field.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Future trends,B2B,Business-to-business,Text mining,Customer behavior,Research agenda
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.