Artigo em revista científica Q1
Activity settings in toddler classrooms and quality of group and individual interactions
Carolina Guedes (Guedes, C.); Joana Dias Cadima (Cadima, J.); Teresa Aguiar (Teresa, A.); Cecília Aguiar (Aguiar, C.); Maria Clara Barata (Barata, C.);
Título Revista
Journal of Applied Developmental Psychology
Ano
2020
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2020-09-26 15:29)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2020-09-26 08:20)

Ver o registo na Scopus

Abstract/Resumo
This study examined the variation of interaction quality both at the group and child levels across different activity settings in toddler classrooms. Participants were 104 children, with an average of 30.4 months old, of which 53.8% were boys. Educator-child interactions, at the group level, and child interactions with their educators, peers and tasks, at the child level, were observed through video-recordings across four activity settings, namely free play, early academic activities, aesthetics/arts activities and meals. Group level interactions were observed with the CLASS Toddler, and child level interactions with the inCLASS Toddler. Results showed that the quality of interactions at the group and child levels varied across different activity settings, but not always in the same direction. Findings suggest that activity settings play an important role in explaining the quality of interactions experienced by toddlers. Implications for early childhood educators are discussed.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Toddler,Quality of interactions,Class toddler,Inclass toddler,Activity settings
  • Psicologia - Ciências Sociais
  • Ciências da Educação - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
PTDC/MHC-CED/5913/2014 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.