Ciência-IUL
Publications
Publication Detailed Description
Alunos estrangeiros e descendentes de imigrantes no sistema de ensino Português: Elementos de diagnóstico e de reflexão
Seminário do Conselho Nacional da Educação: Educação para todos: Os invisíveis, os discriminados e os outros
Year (definitive publication)
2018
Language
Portuguese
Country
Portugal
More Information
Web of Science®
This publication is not indexed in Web of Science®
Scopus
This publication is not indexed in Scopus
Google Scholar
This publication is not indexed in Google Scholar
Abstract
A presente comunicação apresenta (i) dados relativos à evolução recente
da situação dos alunos estrangeiros e/ou com origem na imigração nos
diferentes níveis e modalidades de ensino em Portugal, (ii) algumas das
medidas de política educativa que têm estes alunos como alvo, bem como
(iii) resultados de investigação que importa considerar quando se
pretendem desenhar políticas públicas que enfrentem os problemas
identificados.
Acknowledgements
--
Keywords
Fields of Science and Technology Classification
- Sociology - Social Sciences
Funding Records
Funding Reference | Funding Entity |
---|---|
UID/SOC/03126/2013 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contributions to the Sustainable Development Goals of the United Nations
With the objective to increase the research activity directed towards the achievement of the United Nations 2030 Sustainable Development Goals, the possibility of associating scientific publications with the Sustainable Development Goals is now available in Ciência-IUL. These are the Sustainable Development Goals identified by the author(s) for this publication. For more detailed information on the Sustainable Development Goals, click here.