Publication in conference proceedings
Alunos estrangeiros e descendentes de imigrantes no sistema de ensino Português: Elementos de diagnóstico e de reflexão
Teresa Seabra (Seabra, T.);
Seminário do Conselho Nacional da Educação: Educação para todos: Os invisíveis, os discriminados e os outros
Year (definitive publication)
2018
Language
Portuguese
Country
Portugal
More Information
Web of Science®

This publication is not indexed in Web of Science®

Scopus

This publication is not indexed in Scopus

Google Scholar

This publication is not indexed in Google Scholar

Abstract
A presente comunicação apresenta (i) dados relativos à evolução recente da situação dos alunos estrangeiros e/ou com origem na imigração nos diferentes níveis e modalidades de ensino em Portugal, (ii) algumas das medidas de política educativa que têm estes alunos como alvo, bem como (iii) resultados de investigação que importa considerar quando se pretendem desenhar políticas públicas que enfrentem os problemas identificados.
Acknowledgements
--
Keywords
  • Sociology - Social Sciences
Funding Records
Funding Reference Funding Entity
UID/SOC/03126/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

With the objective to increase the research activity directed towards the achievement of the United Nations 2030 Sustainable Development Goals, the possibility of associating scientific publications with the Sustainable Development Goals is now available in Ciência-IUL. These are the Sustainable Development Goals identified by the author(s) for this publication. For more detailed information on the Sustainable Development Goals, click here.