Artigo em revista científica Q1
An e-learning theoretical framework
Manuela Aparicio (Aparicio, M.); Fernando Bação (Bação, F.); Tiago Oliveira (Oliveira, T.);
Título Revista
Journal of Educational Technology and Society
Ano (publicação definitiva)
2016
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 213

(Última verificação: 2024-12-22 18:58)

Ver o registo na Web of Science®


: 9.5
Scopus

N.º de citações: 230

(Última verificação: 2024-12-14 17:04)

Ver o registo na Scopus


: 7.5
Google Scholar

N.º de citações: 775

(Última verificação: 2024-12-22 16:16)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
E-learning systems have witnessed a usage and research increase in the past decade. This article presents the e-learning concepts ecosystem. It summarizes the various scopes on e-learning studies. Here we propose an e-learning theoretical framework. This theory framework is based upon three principal dimensions: users, technology, and services related to elearning. This article presents an in-depth literature review on those dimensions. The article first presents the related concepts of computer use in learning across time, revealing the emergence of new trends on e-learning. The theoretical framework is a contribution for guiding e-learning studies. The article classifies the stakeholder groups and their relationship with e-learning systems. The framework shows a typology of e-learning systems’ services. This theoretical approach integrates learning strategies, technologies and stakeholders.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
E-learning,e-Learning concept evolution,e-Learning systems dimensions,MOOC,e-Learning literature review,e-Learning framework
  • Engenharia Civil - Engenharia e Tecnologia
  • Ciências da Educação - Ciências Sociais
  • Sociologia - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/MULTI/0446/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.