Publicação em atas de evento científico Q4
An exploratory study of social selling on LinkedIn: The concept and its implications
Ricardo Godinho Bilro (Bilro, R. G.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.);
Marketing and Smart Technologies. Smart Innovation, Systems and Technologies
Ano
2020
Língua
Inglês
País
Singapura
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2022-05-20 15:07)

Ver o registo na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2022-05-23 07:50)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Due to the digital transformation, the purchasing process is evolving, rising the need to reinvent the sales process. Through marketing and sales tools and tactics, social selling presents itself as a strategy that supports the company to position itself at the beginning of consumers journey. It also allows firms to retake its influence in the decisionmaking process, through the education of customers, building and strengthening relationships based on trust, customized customers strategies and generation of value and content. Through a qualitative methodology using in-depth interviews, this research aims to shed light on a topic that is still under-explored and to propose the application of this strategy in firms. From this study, both theoretical and managerial implications are offered.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Social media marketing,Social selling,Content marketing,Smarketing
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UIDB/00315/2020 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.