Publicação em atas de evento científico
Assessing how emotional and social communication shapes chatbot perceived competencies
Álvaro Saavedra (Saavedra, A.); Monica Cortinas (Cortinas, M.); Natalia Rubio (Rubio, N.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.);
AIRSI24 Proceedings Book
Ano (publicação definitiva)
2024
Língua
Inglês
País
França
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2025-06-22 07:55)

Ver o registo no Google Scholar

Esta publicação não está indexada no Overton

Abstract/Resumo
The era of Artificial Intelligence (AI) has changed interactions between businesses and users, triggering fundamental inquiries into consumer behavior. Among the various applications of AI (metaverse, voice assistants, augmented reality, mixed reality, etc.), this work focuses on chatbots as conversational text assistants. A chatbot is defined as a software application that engages in a conversation with a human using natural language to respond to a consumer’s question in real-time (Rese et al., 2020). Chatbots are commonly employed by companies to interact with customers at various touchpoints throughout the customer journey, spanning different contexts such as travel, medical services, and retail (Crolic et al., 2022).
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Chatbots,Communication,Competencies
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência_Iscte a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.