Ciência_Iscte
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
AIRSI24 Proceedings Book
Ano (publicação definitiva)
2024
Língua
Inglês
País
França
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Esta publicação não está indexada na Scopus
Google Scholar
Esta publicação não está indexada no Overton
Abstract/Resumo
The era of Artificial Intelligence (AI) has changed interactions between businesses and
users, triggering fundamental inquiries into consumer behavior. Among the various
applications of AI (metaverse, voice assistants, augmented reality, mixed reality, etc.), this
work focuses on chatbots as conversational text assistants. A chatbot is defined as a software
application that engages in a conversation with a human using natural language to respond to
a consumer’s question in real-time (Rese et al., 2020). Chatbots are commonly employed by
companies to interact with customers at various touchpoints throughout the customer journey,
spanning different contexts such as travel, medical services, and retail (Crolic et al., 2022).
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Chatbots,Communication,Competencies
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência_Iscte a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.