Artigo em revista científica
Computer programming learning: how to apply gamification on online courses?
Título Revista
Journal of Information Systems Engineering and Management
Ano
2018
Língua
Inglês
País
Países Baixos (Holanda)
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2019-04-23 06:04)

Ver o registo na Web of Science®

Abstract/Resumo
Gamification has attracted the attention of researchers from different areas such as marketing, health, sports, and education. Gamification integrates elements of game design in non-game context, with the purpose of engaging a person in a particular activity. This integration should follow a formal and precise design process. However, these gamification design processes for specific contexts are not still defined. This article presents a proposal for a gamification framework for online distance courses to learn how to program. This framework is composed of the following dimensions: target audience, general goals, learning outcomes, topics, contents, gamification, cognitive absorption, flow, and personality. This article also presents a review of the existing literature on these dimensions. The theoretical framework is a contribution to guide teachers in the gamification of online programming learning courses.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Gamification,Flow,eLearning,Personality,Framework,Programming Learning
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/MULTI/0446/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.