Publicação em atas de evento científico
Creating Memories and Engagement in College Student Through Virtual Reality
Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Ricardo Godinho Bilro (Bilro, R.G.); Fernando Angelino (Angelino, F. J.);
6th International AR VR Conference: Augmented Reality and Virtual Reality - New trends in immersive technology
Ano
2020
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

Esta publicação não está indexada no Google Scholar

Abstract/Resumo
This study intends to extend the understanding of drivers of student engagement in the educational context and analyse mindfulness as a moderator of the different associations in the proposed model. The proposed model regards VR experiences as stimuli, telepresence, pleasantness of the experience and memory as an organism and student engagement as the response. A sample of 136 participants allowed us to test the model. Findings revealed that all hypotheses were supported except H6 linking pleasantness of the experience with student engagement. Only the relationship between pleasantness and memory is higher for mindful students than nonmindful ones. These findings mean that students do not need to feel pleasure about what they are learning to be engaged
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
virtual reality,student engagement,telepresence,pleasantness of the experience,memory,mindfulness
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.