Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Augmented reality and virtual reality: New trends in immersive technology, Conference proceedings
Ano (publicação definitiva)
2021
Língua
Inglês
País
Suíça
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Esta publicação não está indexada na Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
This study intends to extend the understanding of drivers of student
engagement in the educational context and analyse mindfulness as a moderator of the
different associations in the proposed model. The proposed model regards VR
experiences as stimuli, telepresence, pleasantness of the experience and memory as an
organism and student engagement as the response. A sample of 136 participants
allowed us to test the model. Findings revealed that all hypotheses were supported
except H6 linking pleasantness of the experience with student engagement. Only the
relationship between pleasantness and memory is higher for mindful students than nonmindful
ones. These findings mean that students do not need to feel pleasure about
what they are learning to be engaged.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Virtual reality,Student engagement,Telepresence,Pleasantness of the experience,Memory,Mindfulness
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.