Artigo em revista científica Q3
Design and business: growing up as a separate couple
Isabel Duarte de Almeida (Duarte de Almeida, I.); Maria João Bravo Delgado (Delgado, M. J.); Gianni Montagna (Montagna, G.); João Silva (Silva, J.); João Pardal Monteiro (Monteiro, J. P.);
Título Revista
Advances in Intelligent Systems and Computing
Ano
2019
Língua
Inglês
País
Suíça
Mais Informação
Scopus

N.º de citações: 1

(Última verificação: 2020-02-17 20:57)

Ver o registo na Scopus

Abstract/Resumo
This paper addresses the difficulties faced by postgraduate design students (DS) and professional designers (PD) concerning the design, development and implementation of business projects (BP), and of sustainable management (SM). The DS have not previously attended any specific course, either dealing with BP, or having had training in SM. A test administered to 60 DS enabled to picture issues regarding: (i) the sense of discomfort regarding business and management areas, due to lack of skills, and (ii) the special requirements for skills in unfamiliar areas such as production, management, marketing and product stewardship. The study determined that DS perceive the need for educational policies that allow the acquisition of new skills in the referred areas. However, it seems that they are not sensitive to BP/SM scientific’ research importance. Findings point out a direction to curriculum development to bridge Design and Business areas, by overcoming the identified gap.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Design Students (DS),Design and business,Sustainable management for designers,Sustainable Business (SB),Design curriculum
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.