Capítulo de livro
Digital technologies in architecture and engineering: Exploring an engaged interaction within curricula
Sara Eloy (Eloy, S.); Miguel Sales Dias (Dias, J.); Pedro Faria Lopes (Lopes, P. F.); Elisângela Vilar (Vilar, E.);
Título Livro
Handbook of research on applied e-learning in engineering and architecture education
Ano (publicação definitiva)
2016
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 10

(Última verificação: 2024-05-04 20:50)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
This chapter focuses on the development and adoption of new Multimedia, Computer Aided Design, and other ICT technologies for both Architecture and Computer Sciences curricula and highlights the multidisciplinary work that can be accomplished when these two areas work together. We describe in detail the addressed educational skills and the developed research and we highlight the contributions towards the improvements of teaching and learning in those areas. We discuss in detail the role of Digital technologies, such as Virtual Reality, Augmented Reality, Multimedia, 3D Modelling software systems, Design Processes and its evaluation tools, such as Shape Grammar and Space Syntax, within the Architecture curricula.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Augmented reality,Virtual reality,Immersive environments,Architecture curricula,Mobility,design process,Data collection,Design evaluation,Design representation,Shape grammar,Space syntax,ISCTE-IUL,ISTAR-IUL
  • Ciências da Computação e da Informação - Ciências Naturais
  • Engenharia Eletrotécnica, Eletrónica e Informática - Engenharia e Tecnologia
  • Outras Humanidades - Humanidades

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.