Artigo em revista científica
Dispositions of Adults with Low Education Levels, and Who Haven't Returned to Formal Education, Towards Lifelong Learning
Vanessa Carvalho da Silva (Carvalho da Silva, V.);
Título Revista
European Journal of Education
Ano
2019
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Abstract/Resumo
This study aims to determine how adults with low education levels perceive lifelong education by analyzing a set of interconnected and complementary aspects. The methodological strategy focussed on a qualitative analysis based on semi-directive interviews of a biographical nature. Identifying the reasons for the abandonment of initial (formal) education and obstacles faced by these adults over time revealed a myriad of factors justifying their disengagement from available education offers. To understand the amplitude of a phenomenon that links lifelong learning, knowledge, literacy and education level, in situations of a non-return to formal education, the study involved an in-depth analysis of the dispositions of persons who have “remained outside” of this relation with learning.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Lifelong learning,knowledge society,adults with a low education level,dispositions.
  • Ciências da Educação - Ciências Sociais
  • Sociologia - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.