Publicação em atas de evento científico
E-learning concept trends
Manuela Aparicio (Aparicio, M.); Fernando Bacao (Bacao, F.);
ISDOC '13: Proceedings of the 2013 International Conference on Information Systems and Design of Communication
Ano (publicação definitiva)
2013
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 12

(Última verificação: 2024-12-19 20:05)

Ver o registo na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 64

(Última verificação: 2024-12-22 16:16)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
E-learning systems are widely used from academia to industry. The usage of e-learning systems raises new research contexts. Multiple collaborative learning systems were implemented to improve people interaction, communication, working, coordinating activities, socializing and learning. E-learning systems play an significant role in the learning activities. This paper presents a critical literature review on e-learning systems; it is composed by two main parts. The first part contains a literature review on the e-learning concept and evolution. The second part consists on the concept different perspectives overlapś according to the various e-learning dimensions.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
E-learning,Online learning,Distance learning
  • Ciências Físicas - Ciências Naturais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.