Artigo em revista científica Q1
E-learning success determinants: Brazilian empirical study
Wilmar Audye Cidral (Cidral, W. A.); Tiago Oliveira (Oliveira, T.); Massimo Di Felice (Di Felice, M.); Manuela Aparicio (Aparicio, M.);
Título Revista
Computers and Education
Ano
2018
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 11

(Última verificação: 2019-09-20 10:50)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 21

(Última verificação: 2019-09-19 04:51)

Ver o registo na Scopus

Abstract/Resumo
E-learning is a web-based learning ecosystem for the dissemination of information, communication, and knowledge for education and training. Understanding the impact of e-learning on society, as well as its benefits, is important to link e-learning systems to their success drivers. The aim of this study is to find the determinants of user perceived satisfaction, use, and individual impact of e-learning. This study proposes a theoretical model integrating theories of information systems' satisfaction and success in the e-learning systems. The model was empirically validated in higher education institutions and university centers in Brazil through a quantitative method of structural equation modeling. Collaboration quality, information quality, and user perceived satisfaction explain e-learning use. The drivers of user perceived satisfaction are information quality, system quality, instructor attitude toward e-learning, diversity in assessment, and learner perceived interaction with others. System quality, use, and user perceived satisfaction explain individual impact.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Education,E-learning success,Online learning,Satisfaction,Use,Individual performance
  • Ciências da Computação e da Informação - Ciências Naturais
  • Ciências da Educação - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/MULTI/0446/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.