Artigo em revista científica Q2
Effects of playing violent computer games on emotional desensitization and aggressive behavior
Patrícia Arriaga (Arriaga, P.); Maria Monteiro (Monteiro, M.); Francisco Esteves (Esteves, F.);
Título Revista
Journal of Applied Social Psychology
Ano
2011
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
--
Web of Science®

N.º de citações: 10

(Última verificação: 2020-02-18 10:35)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 12

(Última verificação: 2020-02-17 23:24)

Ver o registo na Scopus

Abstract/Resumo
his study analyzed the effects of playing a violent computer game on emotional desensitization and aggressive behavior. College students (N = 58) were randomly assigned to play a violent game (VG) or a nonviolent game (NVG), and then were exposed to a set of emotional pictures. Participants' physiological responses were recorded, and the Self-Assessment Manikin scale was used to assess affective valence and arousal while viewing the pictures. Participants were then asked to replay the game, after which aggressive behavior was measured. Participants' violent game habits (VGH) were also measured. We found that VG playing interacted with participants' VGH to influence aggression, and that self-reported valence mediated this effect by lowering the feelings of pleasure and displeasure toward emotional stimuli.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
  • Psicologia - Ciências Sociais
Projetos Relacionados

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.