Autor de livro
Empowering Communities with Media Literacy: The Critical Role of Young Children
Vitor Tomé (Tomé, V.); Belinha (de Abreu);
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 1

(Última verificação: 2024-11-03 18:52)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
This book details the project "Digital Citizenship Education for Democratic Participation" involving approximately 400 pre-school and primary school children, their families, teachers, and community members in a Lisbon locality. The research presented aims to answer the following question: To what extent can a local (and replicable) digital media literacy program empower preschool and primary-school-aged children to become active and effective citizens in the digital era? Through this book, the authors share the steps taken during the project, including the main difficulties faced and the solutions found to overcome them as well as the project’s sustainability.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
digital citizenship,community-based action research projects,media education,in-service teacher training,journalism,STEM and Arts,teacher preparation
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
230973 Fundação Calouste Gulbenkian

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.