Artigo em revista científica Q1
Engaging fashion consumers in social media: the case of luxury brands
Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Maria Maximiano (Maximiano, M.); Padma Panchapakesan (Panchapakesan, P.);
Título Revista
International Journal of Fashion Design, Technology and Education
Ano
2018
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Scopus

N.º de citações: 4

(Última verificação: 2019-09-17 12:51)

Ver o registo na Scopus

Abstract/Resumo
The main purpose of the current study is to analyse how desire, perceived self, social values and involvement are related to consumer engagement in the fashion luxury industry. A sample of 295 fashion luxury consumers participate in the study. Findings suggest that desire is the most significant driver of consumer engagement; subjective well-being (SWB) acts as an outcome of consumer engagement; and past experience has an important role in the relationship between engagement and SWB. The article also provides managerial implications, lists out the limitations of current research and offers scope for further research.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Desire,Perceived self,Social values,Involvement,Consumer engagement,Subjective well-being,Fashion luxury consumption
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.