Publicação em atas de evento científico
Evaluating success of a programming learning tool
Carlos J. Costa (Costa, C.); Manuela Aparicio (Aparicio, M.);
ISDOC '14 Proceedings of the International Conference on Information Systems and Design of Communication
Ano (publicação definitiva)
2014
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 8

(Última verificação: 2024-11-21 03:15)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 8

(Última verificação: 2024-11-15 07:29)

Ver o registo na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 21

(Última verificação: 2024-11-21 18:50)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
This research proposes an evaluation model to measure a computer programming learning system success, for helping students to overcome learning difficulties. Teachers use programming learning environments, as computer-assisted instruction systems. The proposed model is supported in a the theory of information systems success evaluation, and in the characteristics of a virtual programming learning tool. The used tool was a web-based virtual robot learning system. Results presented here suggest the main features that this type of solution should include
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Information systems success evaluation, virtual robot, computer science education
  • Ciências Físicas - Ciências Naturais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.