Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Exploring empathy in cyberbullying with serious games
Título Revista
Computers and Education
Ano (publicação definitiva)
2021
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
This study examined whether experiencing a multiplayer serious game could foster cognitive empathy in adolescent bystanders of cyberbullying, empathic concern for these situations and affective empathy towards those involved during game play. We also explored the players’ selfreflections about cyberbullying scenarios in the game. A quasi-experimental design was used. While participants in an alternative intervention group read the game’s storyline and filled in activities on paper, players in the experimental group interacted through a fictitious social network on themes related to organizing a school field trip and other activities. The control group had their regular classes. Quantitative (ANCOVA and Multilevel) and qualitative (Content analysis) results from 221 7th and 8th-graders recorded in classroom settings, showed that overall players reveal higher levels of cognitive empathy, empathic concern and affective empathy than those who did not play the game. Players referred appraisals and factual cognitions against
cyberbullying, empathy towards the victim. Our game can help improve adolescents’ cognitive empathy and prosociality in cyberbullying.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Games,Simulations,Human-computer interface,Social media,Cultural and social implication
Classificação Fields of Science and Technology
- Ciências da Computação e da Informação - Ciências Naturais
- Ciências da Educação - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
SFRH/BPD/110695/2015 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
UIDB/00315/2020 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.