Artigo em revista científica
Feeling better while waiting: hospital lobby in Portugal and South Korea
Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Eduardo Sarmento Ferreira (Sarmento , E. M.); Rui Alexandre Sousa Lopes (Lopes, R.); Ki Nam Jin (Jin, K. N.);
Título Revista
Asian Journal of Business Research
Ano
2015
Língua
Inglês
País
China
Mais Informação
Abstract/Resumo
This study aims to explore the effect of three factors of Servicescape on customers’ emotion, perceived quality and image. The proposed model was tested in medical tourism context in Portugal and S. Korea, using a sample of 359fully completed questionnaires. Findings reveal that ambient and design are the most important factors in formation Servicescape itself in the case of Portugal hospitals and design and social factors in the case of S. Korea hospitals. Servicescape is an effective antecedent of customer image, perceived quality and pleasure-feeling. Finally, the article also provides managerial implications and suggests avenues for further research.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Ambient factor,Design factor,Social factor,Perceived quality,Pleasurefeeling,Medical tourism
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.