Ciência-IUL
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Descrição Detalhada da Publicação
Título Revista
Asian Journal of Business Research
Ano (publicação definitiva)
2015
Língua
Inglês
País
China
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Abstract/Resumo
This study aims to explore the effect of three factors of Servicescape on customers’ emotion, perceived quality and image. The proposed model was tested in medical tourism context in Portugal and S. Korea, using a sample of 359fully completed questionnaires. Findings reveal that ambient and design are the most important factors in formation Servicescape itself in the case of Portugal hospitals and design and social factors in the case of S. Korea hospitals. Servicescape is an effective antecedent of customer image, perceived quality and pleasure-feeling. Finally, the article also provides managerial implications and suggests avenues for further research.
Agradecimentos/Acknowledgements
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Palavras-chave
Ambient factor,Design factor,Social factor,Perceived quality,Pleasurefeeling,Medical tourism
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
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UID/GES/00315/2013 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.