Capítulo de livro
Free movement in education
David Cairns (Cairns, D.); Leonardo Azevedo (Azevedo, L. F. de);
Título Livro
The Palgrave handbook of youth mobility and educational migration
Ano (publicação definitiva)
2022
Língua
Inglês
País
Suíça
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-12-22 12:53)

Ver o registo na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-12-22 01:17)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Chapters 9, 10, 11, 12, 13 and 14 focus on examples of migration taking place within formal education, with emphasis on student mobility at tertiary level. In keeping with some of the ideas already introduced in this book, there is recognition that young people, including students, tend to make their own mobility, using their agency to help them cope with the challenges of living in foreign countries. It is also largely up to these individuals to make value, and make sense, out of this mobility, and to secure the transition from one mobile learning phase to another. Therefore, while the topics discussed in the subsequent chapters are all substantially different, they share recognition of students’ role in managing their own mobility. As such, what we have are accounts of free movement in tertiary education; free in the sense of being guided by one’s own needs and desires, but not free in terms of emotional and economic costs.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
  • Sociologia - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.