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Descrição Detalhada da Publicação
From Plate to Post: Exploring the Impact of Foodstagramming on Greece’s Travel Destination Image
Título Livro
Consumer Brand Relationships in Tourism
Ano (publicação definitiva)
2024
Língua
Inglês
País
Suíça
Mais Informação
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Abstract/Resumo
This chapter aims to explore the influence of food-related content on social media on the destination image of Greece, emphasizing the value of food as a unique and distinguishing element of tourist destinations. The study uses a focus group technique to collect ideas from a sample of young culinary tourists belonging to the target group of Millennials and Generation Z. The focus group provides valuable insights into the relationship between Greek gastronomy, traveling, and social media, with a specific focus on the impact of Instagram on destination choice and travel planning. The findings demonstrate a significant impact of social media food content on the behavior, travel choices, and motivations of young gastronomic tourists, underscoring the importance of this type of content in developing gastronomic tourism and improving the destination image of Greece.
Agradecimentos/Acknowledgements
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Palavras-chave
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.