Publicação em atas de evento científico
Gamification usage ecology
Carlos J. Costa (Costa, C. J.); Manuela Aparicio (Aparicio, M.); Sofia Aparício (Aparicio, S.); João Tiago Aparício (Aparicio, J. T.);
35th ACM International Conference on the Design of Communication
Ano
2017
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 1

(Última verificação: 2019-12-14 12:47)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 1

(Última verificação: 2019-12-12 01:30)

Ver o registo na Scopus

Abstract/Resumo
Gamification is applied in academia and industry and is being studied in the last years. Gamification is nowadays applied to several areas, such as learning, computer science, business, marketing, tourism, among others. However, we need to understand to what extent it is studied in academic context. We present a bibliographic study on gamification research, by identifying publications trends. This paper presents the gamification related areas, result from a publication keyword analysis of the scientific publications on gamification. In this paper, we also identify the game elements, game mechanics, and game dynamics, used as part of any gamification implementation. In this study are also present the most used gamification theoretical models.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Gamification,Literature review,Gamification ecology,Models,Game elements,Game mechanics,Game dynamics

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.