Capítulo de livro Q2
How can LMS affect student’s motivation and engagement?
Rui Ferreira (Ferreira, R.); Elsa Cardoso (Cardoso, E.); João Pedro Oliveira (Oliveira, J.);
Título Livro
Digital technologies and transformation in business, industry and organizations
Ano (publicação definitiva)
2023
Língua
Inglês
País
Suíça
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-12-15 18:25)

Ver o registo na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-12-21 19:52)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Technology has revolutionized the education system. Many tools such as Learning Management Systems (LMS) were developed to enhance the learning process. With this new technology, teachers and universities can explore options otherwise difficult to implement. Keeping students engaged is one of the biggest challenges that educational institutions face. Students’ motivation, engagement, and performance can be affected by using LMS. Strategies like self-regulated learning, gamification, and real-time at-risk student detection can be more easily implemented. The analysis of the effects of LMS on learning is made in form of a systematic literature review (SLR). 33 studies published after 2017 were extracted for full-text analysis.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Learning management system,Education,Student,Motivation,Engagement,Performance
  • Ciências da Computação e da Informação - Ciências Naturais
  • Engenharia Eletrotécnica, Eletrónica e Informática - Engenharia e Tecnologia
  • Ciências da Educação - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.