Capítulo de livro
Impact of Social Media Involvement on Brand Co-Creation during the COVID-19 Outbreak in the Tourism Industry
Raouf Ahmad Rather (Raouf, A. R.); Imran Khan (Khan, I.); Ricardo Godinho Bilro (Bilro, R.G.); Lisa Cain (Cain, L.);
Título Livro
Brand Co-Creation Tourism Research: Contemporary issues and Challenges
Ano (publicação definitiva)
2023
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
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Abstract/Resumo
Using Protection Motivation Theory and Service-Dominant Logic, this research develops a model that explores the relationships between perceived risk, fear of COVID-19 (FCV), social media involvement (SMI), brand co-creation (BCO), customer brand engagement (CBE), and revisit intention in tourism industry during COVID19 pandemic. First, results suggest that social media involvement positively impacts tourism-CBE. Secondly, results revealed that CBE’s significant positive effect on BCO and tourist’s revisit intent. Findings also revealed a negative moderating effect of FCV in proposed associations. Fourth, findings showed the social media’s and perceived risk’s indirect impact on co-creation and revisit intent, as mediated via CBE. The model has been tested adopting PLS-SEM, and the empirical results can contribute to the advancement of SMI, CBE, BCO, and revisit intention in tourism-destination services. This study offers key implications for tourist destinations to construct recovery tactics in surviving during outbreak/pandemic to restore tourism.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Social media involvement,brand co-creation,customer brand engagement,fear of COVID-19,perceived risk,revisit intention,tourism
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.