Artigo em revista científica Q3
Is this the beginning of the end for retail websites? A professional perspective
Ricardo Filipe Ramos (Ramos, R.); Paulo Rita (Rita, P.); Sérgio Moro (Moro, S.);
Título Revista
International Journal of Internet Marketing and Advertising
Ano
2021
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2022-05-18 20:27)

Ver o registo na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 2

(Última verificação: 2022-05-23 09:48)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
This paper expects to understand professionals opinion concerning the impact of the increasing use of Social Media (SM) and commercial Mobile Applications (MA) instead of retail websites in their online strategy. Unstructured interviews with Internet professionals were applied on the LinkedIn professional SM platform, and one hundred and twenty-seven professionals provided their perspective. Data were analyzed using a Text Mining approach, and the outcome revealed professionals resistance to set SM in the center of the online strategy and highlighted the preference of users to use search engines that, in turn, will lead them to a retail website.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Retail website,Ssocial media,Commercial mobile application,Consumer behavior,Text mining
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UIDB/04466/2020 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.