Artigo em revista científica Q2
Leveraging a luxury fashion brand through social media
Maria Teresa Romão (Romão, M. T.); Sérgio Moro (Moro, S.); Paulo Rita (Rita, P.); Pedro Ramos (Ramos, P.);
Título Revista
European Research on Management and Business Economics
Ano
2019
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2019-09-18 14:17)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2019-09-22 00:30)

Ver o registo na Scopus

Abstract/Resumo
This research aims to understand how the interactions across several social networks influence the visibility of a luxury brand's most relevant social network which acts as a showcase (Instagram). A data mining approach is proposed for modeling the number of likes on Instagram using 365 posts published in the luxury brand's different social networks between 2015 and 2016. Fifteen features related with the brand's social networks, product characteristics and visibility in external media were prepared and used to feed a support vector machine model which achieved an adequate performance (mean absolute percentage error of 27%). A sensitivity analysis was applied to reveal how each of the fifteen features influenced the Instagram likes. The findings unveiled interactions on the remaining networks hold an influence on Instagram likes, particularly Facebook, with the number of video views, the positive emoticons, and the number of comments and shares explaining around 40% of the model.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Brand image,Data mining,Luxury marketing,Social media,Social networks
  • Outras Engenharias e Tecnologias - Engenharia e Tecnologia
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/MULTI/0446/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia
UID/EEA/50008/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.