Publicação em atas de evento científico
Magic in Augmented Reality
Miguel Sales Dias (Dias, J.); Luis Batalha (Batalha, L.);
Proc SIACG 2006: 3rd Ibero-American Symposium in Computer Graphics ((14º Encontro Português de Computação Gráfica e XV1 Congreso Espanhol de Informatica Grafica, CEIG)
Ano (publicação definitiva)
2006
Língua
Inglês
País
Espanha
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-11-21 20:20)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
In this paper we suggest a new approach for playing the "Magic The Gathering" game. This approach allows the user to perform a set of game moves within this popular card game using a Tangible Augmented Reality (AR) environment. Each move represents a new interaction involving real and virtual worlds. We try to make the game more realistic and interactive, through the usage of a tangible user interface. Therefore, interaction with virtual objects is simple and natural. Magic in AR, consists of a camera, a computer, a video projection screen and a deck of cards to play the game. The original Magic card deck has been changed to include visual tags to be used within an AR system. However, the changes performed in this card deck don t modify the philosophy found within a common "Magic The Gathering" card deck. Consequently, we propose a new paradigm to play the game, keeping the traditional and known elements of the game that are now part of a system that frees our imagination. We describe the system requirements, its architecture, involving the integration of ArTooKit in the Virtools authoring environment, and finally extract conclusions of the system use and usefulness, drawn from usability evaluation.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Computer Graphics,Augmented Reality,Magic The Gathering
  • Ciências da Computação e da Informação - Ciências Naturais
  • Engenharia Eletrotécnica, Eletrónica e Informática - Engenharia e Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.